Revista Diálogo Educacional

Revista Diálogo Educacional, v.15, n.44, 2015.

EDITORIAL

EDITORIAL V. 15, N. 44 (JAN./ABR. 2015) Págs 9-14  PDF (Português)
Alboni Marisa Dudeque Pianovski Vieira, Ana Maria Eyng.

DOSSIÊ

QUELLE ÉVALUATION POUR QUELLE POLITIQUE DE FORMATION CONTINUE EN SUISSE? Págs 17-35  PDF (Português)
Which evaluation for which continuous vocational training policy in Switzerland?
Isabel Voirol-Rubido.
USO DE DADOS DE AVALIAÇÕES EXTERNAS POR REDES MUNICIPAIS DE EDUCAÇÃO PAULISTAS Págs 37-61  PDF (Português)
Uses of results of external assessments for the management of primary schools in local education networks in the state of São Paulo
Sandra Zákia Sousa, Angela Maria Martins, Cláudia Oliveira Pimenta, Ione Ishii, Mauro Pedro dos Santos.
AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR: LIMITES E POSSIBILIDADES DO NÚCLEO DOCENTE ESTRUTURANTE Págs 63-89  PDF (Português)
Evaluation of higher education: limits and possibilities of the Structuring Teaching Core
Alboni Marisa Dudeque Pianovski Vieira, Sirley Terezinha Filipak.
A AVALIAÇÃO EXTERNA DAS ESCOLAS E A FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES: O CASO PAULISTA Págs 91-112  PDF (Português)
The external evaluation of schools and the ongoing teacher education: the Paulista case
Andréia da Cunha Malheiros Santana, José Carlos Rothen.
POLÍTICAS DE AVALIAÇÃO EDUCACIONAL E FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES Págs 113-133  PDF (Português)
Policies for the evaluation of continuing education of teachers
Elis Regina dos Santos Viegas, Elisangela Alves da Silva Scaff.
CURRÍCULO E AVALIAÇÃO: DUAS FACES DA MESMA MOEDA NA GARANTIA DO DIREITO À EDUCAÇÃO DE QUALIDADE SOCIAL Págs 135-157  PDF (Português)
Curriculum and evaluation: two sides of the same coin in guaranteeing the right to education with social quality
Ana Maria Eyng.
AVALIAÇÃO DOS PROFESSORES NO PACTO NACIONAL PELA ALFABETIZAÇÃO NA IDADE CERTA (PNAIC) Págs 159-174  PDF (Português)
Assessment of teachers within the National Pact for Literacy at the correct age (PNAIC)
Magaly Quintana Pouzo Minatel, Sandra Mara Castro dos Santos, Sandra Regina Kirchner Guimarães.
POLÍTICAS DE ACESSO À EDUCAÇÃO SUPERIOR: POR QUE AVALIAR? Págs 175-195  PDF (Português)
Access policies to higher education: why assess?
Maria Lourdes Gisi, Romilda Teodora Ens.

ARTIGOS

CLIMAS DE FORMAÇÃO: CONSTRUÇÃO DE UM QUADRO CONCEITUAL ADEQUADO AO ESTUDO DA FORMAÇÃO DE PROFISSIONAIS NA EDUCAÇÃO SUPERIOR Págs 199-223  PDF (Português)
Education climates: construction of a conceptual framework suitable to study the training of professionals in higher education
Leanete Thomas Dotta, Amélia Lopes.
OS USOS DOS TEMPOS NO COTIDIANO ESCOLAR Págs 225-245  PDF (Português)
Time management in school
Luciana Pacheco Marques, Cristiane Elvira de Assis Oliveira, Sandrelena da Silva Monteiro.
PRECARIZAÇÃO DO TRABALHO: A FUNCIONALIDADE DA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL Págs 247-268  PDF (Português)
Precariousness of labor: the function of professional education
Ramon de Oliveira.
SIGNIFICADOS PRODUZIDOS POR PROFESSORES E ALUNOS ENVOLVIDOS NO PROGRAMA SALAS DE APOIO À APRENDIZAGEM NO ESTADO DO PARANÁ Págs 269-293  PDF (Português)
Meanings produced by teachers and students involved on a learning support program in the state of Paraná
Francismara Neves de Oliveira, Carlos Toscano.

DOCUMENTOS

OS BASTIDORES DO SINAES Págs 297-353  PDF (Português)
The backstage of Sinaes
Gladys Beatriz Barreyro, Dilvo Ilvo Ristoff.
JUSTESSE ET JUSTICE DE L’ACTION PUBLIQUE DANS LE CHAMP SCOLAIRE. ENJEU D’ÉCHELLES OU CONFLIT DE PRINCIPES Págs 355-363  PDF (Português)
Marc-Henry Soulet.
Licenciado sob uma
Licença Creative Commons

PATROCINADORES E APOIADORES


Pontifícia Universidade Católica do Paraná
atual

CNPq
atual

CAPES
atual

Fundação Araucária
2012-2013
Apoio Fundação Araucária