Revista Diálogo Educacional

Revista Diálogo Educacional, v.15, n.45, 2015.

EDITORIAL

EDITORIAL Págs 373-376  PDF (Português)
Patrícia Lupion Torres.

DOSSIÊ

FORMAÇÃO E FERRAMENTAS COLABORATIVAS PARA A DOCÊNCIA NA WEB SOCIAL Págs 379-397  PDF (Português)
Training and collaborative tools for teaching in the social web
José António Moreira, Angélica Maria Reis Monteiro.
MÍDIA SOCIAL EM CONTEXTO DE HIBRIDISMO E MULTIMODALIDADE: O PERCURSO DA EXPERIÊNCIA NA FORMAÇÃO DE MESTRES E DOUTORES Págs 399-421  PDF (Português)
Social media in the hybridity and multimodality context: the route of experience in masters and doctors formation
Eliane Schlemmer, elianes@unisinos.br..
A URGÊNCIA DE PROPOSTAS INOVADORAS PARA A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA TODOS OS NÍVEIS DE ENSINO Págs 423-441  PDF (Português)
The urgency to innovative proposals to teacher education for all levels of education
Vani Moreira Kenski.
PRÁTICA PEDAGÓGICA NUMA VISÃO COMPLEXA NA EDUCAÇÃO PRESENCIAL E A DISTÂNCIA: OS ‘REAS’ COMO RECURSO PARA PESQUISAR, ENSINAR E APRENDER Págs 443-471  PDF (Português)
Educational practice in a complex vision in face-to-face and distance education: the ‘OER’ as search feature, teaching and learning
Patrícia Lupion Torres, Marilda Aparecida Behrens, Elizete Moreira Matos.
O MUNDO VIRTUAL E AS IDENTIDADES PROFISSIONAIS: IMPLICAÇÕES PARA A FORMAÇÃO DOCENTE Págs 473-492  PDF (Português)
Virtual world and professional identities: implications to teacher training
Ariane Franco Lopes da Silva.
PRÁTICAS E PERCURSOS DOS PROFESSORES DA EDUCAÇÃO BÁSICA COM AÇÕES DE AUTORIA E COLABORAÇÃO NAS REDES SOCIAIS Págs 493-514  PDF (Português)
Practices and pathways of Basic Education teachers with authorship and collaborative actions in social networks
Ana Beatriz Gomes Carvalho, Thelma Panerai Alves.
AUTORIA EM REDE: UMA PRÁTICA PEDAGÓGICA EMERGENTE Págs 515-536  PDF (Português)
Authorship network: an emerging pedagogical practice
Edméa Santos, Felipe Silva Ponte, Tatiana Stofella Sodré Rossini.
FORMAÇÃO DE PROFESSORES NA PERSPECTIVA TRANSDISCIPLINAR: INTERAÇÃO DIALÓGICO-PROBLEMATIZADORA MEDIADA POR TECNOLOGIAS EDUCACIONAIS Págs 537-556  PDF (Português)
Training of teachers in a transdisciplinary perspective: dialogic problem-posing interaction mediated by educational technologies
Elena Maria Mallmann, Juliana Sales Jacques, Daniele da Rocha Schneider.
A FORMAÇÃO DO EDUCADOR NO CONTEXTO DO HIBRIDISMO TECNOLÓGICO DIGITAL Págs 557-576  PDF (Português)
Teacher training in the context of technological digital hybridity: the process of autonomy
Luciana Backes, Ana Margô Mantovani.

ARTIGOS

DESIGN THINKING, COGNIÇÃO E EDUCAÇÃO NO SÉCULO XXI Págs 579-596  PDF (Português)
Design thinking, cognition and education on 21st century
Vilson Martins Filho, Nina Rosa Cruz Gerge, Francisco Antonio Pereira Fialho.
TRANSFORMACIONES EN EL MERCADO DE TRABAJO DE UNIVERSITARIOS EN AMÉRICA LATINA: LOS IMPULSOS AL INICIO DE LA FIJACIÓN DE SALARIO MÍNIMO PROFESIONAL Págs 597-623  PDF (Português)
Changes in the labor market of university in Latin America: the pulses at the start of fixing minimum wage professional
Claudio Rama.
Licenciado sob uma
Licença Creative Commons

PATROCINADORES & APOIADORES


Pontifícia Universidade Católica do Paraná
atual

CNPq
atual

CAPES
atual

Fundação Araucária
2012-2013
Apoio Fundação Araucária